Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze overeenkomst worden de volgende termen als volgt gedefinieerd:

1. Exclusivia: het bedrijf Exclusivia, gevestigd aan de Bergweg 4, kamernummer 27, 5801 EG Venray, ingeschreven onder KVK-nummer 75886383;

2. Ondernemer: een natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

3. Cliënt: een persoon die een behandeling ondergaat en/of producten koopt bij Exclusivia, of een persoon die namens een ander een behandelovereenkomst met Exclusivia aangaat of producten koopt, of een rechtspersoon of natuurlijke persoon die op andere wijze als (zakelijke) relatie één of meer overeenkomsten met Exclusivia aangaat;

4. Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

5. Diensten: alle door Exclusivia verleende diensten op het gebied van schoonheidsverzorging en huidverbetering, inclusief behandelingen, adviesverlening, informatieverschaffing in de salon en daarbuiten (bijvoorbeeld via sociale media), en verkoop van producten;

6. Behandelingen: alle door Exclusivia aangeboden behandelingen;

7. Producten/productverkoop: alle door Exclusivia gebruikte en te koop aangeboden producten;

8. Behandelingsovereenkomst: de overeenkomst waarbij de cliënt Exclusivia opdracht geeft om behandelingen uit te voeren en akkoord gaat met de voorwaarden zoals vastgelegd in de overeenkomst en de algemene voorwaarden;

9. Bedenktijd: de periode waarin de consument gebruik kan maken van zijn of haar herroepingsrecht;

10. Herroepingsrecht: het recht van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

11. Dag: een kalenderdag;

12. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;

13. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel waarmee de consument of ondernemer informatie die aan hem persoonlijk is gericht, kan opslaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode mogelijk maakt die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd;

14. Modelformulier voor herroeping: het standaardformulier voor herroeping zoals opgenomen in deze voorwaarden;

15. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand, en waarbij deze zaken, digitale inhoud en/of diensten worden geleverd door de ondernemer of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

16. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten via een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand tot aan het sluiten van de overeenkomst;

17. Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte aanwezig zijn;

18. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Exclusivia

Bergweg 4, kamernummer 27

5801 EG Venray

Telefoonnummer: +31 (0)6 18 599 007

E-mailadres: info@exclusivia.nl

ANBOS kernlid 28204

KvK-nummer: 75886383

BTW-identificatienummer: NL003030464B66

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de consument;

2. Afwijking van deze Algemene Voorwaarden is alleen mogelijk indien schriftelijk overeengekomen;

3. De tekst van deze algemene voorwaarden wordt vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand aan de consument ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden kunnen worden ingezien en op verzoek van de consument kosteloos zullen worden toegezonden;

4. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand elektronisch aan de consument ter beschikking worden gesteld op een wijze die de consument in staat stelt deze op een duurzame gegevensdrager op te slaan. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar de algemene voorwaarden langs elektronische weg kunnen worden geraadpleegd en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden;

5. Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing, en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling;

6. Als een of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige van kracht. De betreffende bepaling zal in onderling overleg onmiddellijk worden vervangen door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zo veel mogelijk benadert.

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit expliciet in het aanbod vermeld;

2. Het aanbod omvat een grondige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. Deze beschrijving is gedetailleerd genoeg om een goede beoordeling door de consument mogelijk te maken. Eventuele afbeeldingen die de ondernemer gebruikt, zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend voor de ondernemer;

3. Elk aanbod bevat informatie die duidelijk maakt wat de rechten en verplichtingen zijn die verbonden zijn aan de aanvaarding ervan door de consument;

4. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer behoudt zich het recht voor om het aanbod te wijzigen en aan te passen;

5. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen grond vormen voor schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst;

6. Afbeeldingen van producten zijn een nauwkeurige weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden voldoet, tenzij anders vermeld in lid 4;

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg aanvaardt, bevestigt de ondernemer onmiddellijk langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang deze ontvangst niet is bevestigd door de ondernemer, kan de consument de overeenkomst ontbinden;

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als de consument elektronisch kan betalen, treft de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen;

4. Binnen de wettelijke grenzen kan de ondernemer nagaan of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals andere feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien nodig kan de ondernemer op basis van dit onderzoek de bestelling weigeren of bijzondere voorwaarden stellen aan de uitvoering ervan;

5. Bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument, verstrekt de ondernemer schriftelijk of op een toegankelijke manier informatie die door de consument op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen, met inbegrip van:

   a. het adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument klachten kan indienen;

   b. de voorwaarden en procedure voor het gebruik van het herroepingsrecht, of een duidelijke vermelding dat het herroepingsrecht niet van toepassing is;

   c. informatie over garanties en service na aankoop;

   d. de totale prijs, inclusief alle belastingen, van het product, de dienst of digitale inhoud; de kosten van levering, indien van toepassing; en de betalings-, leverings- en uitvoeringsvoorwaarden van de overeenkomst op afstand;

   e. de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst als deze langer duurt dan een jaar of voor onbepaalde tijd geldt;

   f. het modelformulier voor herroeping als de consument het recht heeft om de overeenkomst te herroepen;

6. Voor duurtransacties is de informatie in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Recht op herroeping

1. De consument heeft het recht om binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product te ontbinden. De ondernemer kan de consument vragen naar de reden van herroeping, maar mag deze niet verplichten om de redenen kenbaar te maken.

2. De bedenktijd, zoals genoemd in lid 1, begint op de dag nadat de consument het product heeft ontvangen, of:

   a. Als de consument meerdere producten in dezelfde bestelling heeft gekocht, begint de bedenktijd op de dag waarop de consument het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer behoudt zich het recht voor om een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden te weigeren, mits hij de consument hierover duidelijk heeft geïnformeerd voorafgaand aan het bestelproces.

   b. Als het product in verschillende zendingen of onderdelen wordt geleverd, begint de bedenktijd op de dag waarop de consument de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.

   c. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode, begint de bedenktijd op de dag waarop de consument het eerste product heeft ontvangen.

3. Als de ondernemer de consument niet binnen twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd de wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd.

4. Als de ondernemer de informatie zoals bedoeld in het vorige lid wel binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd aan de consument heeft verstrekt, eindigt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verantwoordelijkheden van de consument tijdens de bedenktijd

1. Gedurende de bedenktijd dient de consument zorgvuldig met het product en de verpakking om te gaan. Hij dient het product slechts uit te pakken of te gebruiken voor zover noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking ervan te beoordelen. De consument dient het product te hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou doen.

2. De consument is uitsluitend verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering van het product als gevolg van gebruik dat verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. Indien de ondernemer de consument niet alle wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt vóór of bij het sluiten van de overeenkomst, is de consument niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en gerelateerde kosten

1. Wanneer de consument zijn herroepingsrecht wil uitoefenen, dient hij dit binnen de bedenktermijn kenbaar te maken aan de ondernemer via het modelformulier voor herroeping of op een andere duidelijke wijze.

2. De consument zendt het product zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de melding zoals bedoeld in lid 1, terug of overhandigt het aan de ondernemer of diens gemachtigde. Dit is niet nodig indien de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument dient het product terug te sturen voordat de bedenktijd verstreken is.

3. Het product wordt door de consument teruggestuurd met alle meegeleverde accessoires, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking, en volgens de door de ondernemer verstrekte duidelijke instructies.

4. De consument draagt het risico en de bewijslast voor een juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht.

5. De rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product zijn voor rekening van de consument.

6. Indien het product beschadigd raakt door onzorgvuldigheid van de consument, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.

7. Bij gebruikmaking van het herroepingsrecht worden alle aanvullende overeenkomsten automatisch ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de mogelijkheid biedt voor de consument om de herroeping elektronisch te melden, stuurt hij onmiddellijk na ontvangst van deze melding een ontvangstbevestiging.

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die door de ondernemer in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product, onmiddellijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop de consument de herroeping heeft gemeld. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf op te halen, kan hij wachten met terugbetaling totdat hij het product heeft ontvangen of totdat de consument bewijst dat hij het product heeft teruggestuurd, afhankelijk van wat zich eerder voordoet.

3. De ondernemer gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere verzendmethode dan de standaardlevering, hoeft de ondernemer de extra kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

De ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als hij dit duidelijk heeft vermeld bij het aanbod of tijdig voor het sluiten van de overeenkomst:

1. Producten of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.

2. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

3. Producten waarvoor de ondernemer heeft aangegeven dat herroeping niet mogelijk is, zoals bij opruimingsartikelen met een beperkte resterende houdbaarheid.

4. Op maat gemaakte producten die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de consument of die duidelijk zijn gepersonaliseerd.

5. Bederfelijke producten of producten met een beperkte houdbaarheid.

6. Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten vanwege hun aard.

Artikel 11 – De prijs

1. Gedurende de geldigheidsduur zoals vermeld in het aanbod blijven de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten ongewijzigd, behalve bij prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. De ondernemer kan, in afwijking van lid 1, producten of diensten aanbieden met variabele prijzen die afhankelijk zijn van schommelingen op de financiële markt waarop hij geen invloed heeft. Deze afhankelijkheid en eventuele vermelde prijzen worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer dit heeft bedongen en als ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of als de consument de mogelijkheid heeft om de overeenkomst te beëindigen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De prijzen vermeld in het aanbod van producten of diensten zijn inclusief btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. De ondernemer is niet verplicht het product volgens een foutieve prijs te leveren en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van dergelijke fouten.

Artikel 12 – Nakoming van de overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in het aanbod, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en aan de geldende wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften op het moment van het sluiten van de overeenkomst. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een eventueel door de ondernemer, zijn leverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden in geval van tekortkomingen van de ondernemer.

3. Extra garantie omvat alle verbintenissen waarbij de ondernemer, zijn leverancier, importeur of producent aan de consument specifieke rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan wettelijk vereist in geval van tekortkomingen van de ondernemer.

4. Deze garantie is niet van toepassing indien:

   – De consument zelf reparaties heeft uitgevoerd aan de geleverde producten of deze heeft laten uitvoeren door derden;

   – De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden, onzorgvuldig zijn behandeld, of niet zijn gebruikt volgens de instructies van de ondernemer en/of de verpakking.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

1. Bij het ontvangen en uitvoeren van productbestellingen en het beoordelen van dienstaanvragen zal de ondernemer uiterste zorgvuldigheid betrachten. Direct beschikbare producten worden na ontvangst van de betaling (tijdens werktijden) onmiddellijk per post verzonden. Indien een product onverhoopt niet op voorraad is of een gevraagde dienst niet binnen één werkdag kan worden uitgevoerd, wordt het product onmiddellijk opnieuw besteld. Zodra het product weer op voorraad is bij ons adres, wordt het dezelfde dag nog naar de consument verzonden. De consument wordt direct op de hoogte gesteld wanneer een product niet op voorraad is.

2. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in het aanbod, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en aan de geldende wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften op het moment van het sluiten van de overeenkomst. Indien specifiek en nadrukkelijk overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

3. Als plaats van levering geldt het adres dat door de consument aan de ondernemer is doorgegeven.

4. Behoudens andersluidende afspraken in artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de levering vertraging oploopt of een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, wordt de consument hierover uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling geïnformeerd. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

5. Na ontbinding zoals beschreven in het voorgaande lid zal de ondernemer onmiddellijk het betaalde bedrag terugbetalen.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten ligt bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf bekende vertegenwoordiger van de ondernemer, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Betaling

1. Tenzij anders overeengekomen in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, moeten de bedragen die de consument verschuldigd is, worden betaald binnen 14 dagen na het begin van de bedenktermijn, of indien er geen bedenktermijn is, binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij overeenkomsten voor dienstverlening begint deze termijn op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument nooit verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50% volgens de algemene voorwaarden. Als vooruitbetaling is overeengekomen, kan de consument geen aanspraak maken op de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en) voordat de vooruitbetaling is ontvangen.

3. De consument is verplicht eventuele onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden.

4. Als de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is hij, nadat de ondernemer hem heeft gewezen op de te late betaling en hem een termijn van 14 dagen heeft gegeven om alsnog te betalen, rente verschuldigd over het openstaande bedrag en kan de ondernemer buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over de eerste € 2.500,= van de openstaande bedragen, 10% over de volgende € 2.500,=, en 5% over de volgende € 5.000,=, met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan afwijken van deze bedragen en percentages ten gunste van de consument.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

1. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die ontstaat doordat hij is uitgegaan van door of namens de consument verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

2. De ondernemer is alleen aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit opzet of bewuste roekeloosheid van de ondernemer, in welke vorm dan ook, in verband met de (uitvoering van de) overeenkomst.

3. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die ontstaat door onkundig of onoordeelkundig gebruik van producten, het niet opvolgen van adviezen of instructies van de ondernemer of het product, of door gebruik in strijd met de instructies.

4. Voor adequaat advies over producten en hun gebruik kan de consument altijd terecht bij de ondernemer of een van zijn partners.

5. Als de ondernemer toch aansprakelijk is voor schade, is zijn aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de waarde van de bestelde producten waaruit de schade voortvloeit.

Artikel 16 – Privacy

1. De ondernemer verzamelt persoonsgegevens van de consument en verwerkt deze gegevens uitsluitend ten behoeve van zijn eigen bedrijfsvoering, zoals het leveren van producten en diensten, onderhouden van contact met de consument en het versturen van informatie over nieuwe producten en diensten van de ondernemer.

2. Het privacybeleid van de ondernemer wordt vastgelegd in een privacyverklaring die te vinden is op de website.

Artikel 17 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en zal klachten overeenkomstig deze procedure behandelen.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn nadat de consument de gebreken heeft ontdekt, volledig en duidelijk worden ingediend bij de ondernemer.

3. Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vereist, zal de ondernemer binnen 14 dagen na ontvangst reageren met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten.

4. De consument dient de ondernemer minstens 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Indien er na deze termijn nog steeds een geschil bestaat, kan dit geschil naar keuze van de ondernemer en/of de consument worden voorgelegd aan de Geschillencommissie van Zorg voor ZZP volgens de Wkkgz (Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen zorg) en/of branchevereniging ANBOS (Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging) of aan de bevoegde rechter.

Artikel 18 – Geschillen

1. Voor overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, geldt uitsluitend het Nederlands recht.

2. Geschillen met betrekking tot overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden exclusief voorgelegd aan de Nederlandse rechter.

Modelformulier voor herroeping (dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: Exclusivia Bergweg 4, kamernummer 27, 5801 EG Venray OF info@exclusivia.nl

– Ik/Wij* deel/delen* hierbij mede dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten herroep/herroepen:

  Artikelnummer(s) en omschrijving product(en)*

– Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

– Naam consument(en)

– Adres consument(en)

– Ordernummer

– Handtekening consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

  * Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen ten opzichte van deze algemene voorwaarden mogen niet nadelig zijn voor de consument en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op een toegankelijke manier worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

1. Er geldt geen minimale en/of maximale bestelwaarde.

2. Bij retourzending is uitbetaling in contanten niet mogelijk.

3. Cadeaubonnen zijn geldig gedurende 1 jaar na de uitgiftedatum.

4. Het is niet mogelijk om achteraf een kortingscode of cadeaubon te verrekenen na het plaatsen van een bestelling. Deze kunnen wel worden gebruikt bij een volgende bestelling.

Artikel 20 – Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden

1. De ondernemer behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen door deze pagina aan te passen. Het is de verantwoordelijkheid van de consument en andere belanghebbenden om af en toe deze pagina te controleren op eventuele wijzigingen die door de ondernemer zijn aangebracht, aangezien deze voorwaarden bindend zijn. Sommige bepalingen in deze voorwaarden kunnen ook worden vervangen door bepalingen of kennisgevingen elders op de website.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn alleen van kracht nadat ze op passende wijze zijn gepubliceerd. Bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod zal de voor de consument meest gunstige bepaling prevaleren.

Artikel 21 – Toegang tot en wijzigingen op de website

1. Toegang tot de website wordt op tijdelijke basis verleend, en de ondernemer behoudt zich het recht voor om de website zonder kennisgeving in te trekken of aan te passen. De ondernemer is niet aansprakelijk als de website om welke reden dan ook tijdelijk niet beschikbaar is gedurende een bepaalde periode.

2. De ondernemer kan van tijd tot tijd de toegang tot de website of delen ervan beperken tot geregistreerde gebruikers.

3. Indien de consument een gebruikersidentificatie, wachtwoord of andere informatie ontvangt als onderdeel van de veiligheidsprocedures, dient deze vertrouwelijk te worden behandeld en niet aan derden te worden onthuld.

4. De ondernemer behoudt zich het recht voor om een gebruikersidentificatiecode of wachtwoord uit te schakelen als de consument naar het oordeel van de ondernemer nalatig is in het naleven van de voorwaarden voor het gebruik.

5. De ondernemer is verantwoordelijk voor het zorgen dat alle personen die toegang hebben tot de website via de internetverbinding van de ondernemer, bekend zijn met en zich houden aan deze voorwaarden.

6. De ondernemer heeft de intentie om de website regelmatig te actualiseren en kan de inhoud op elk moment wijzigen. Bepaalde informatie op de website kan op enig moment verouderd zijn, en de ondernemer is niet verplicht om dergelijke informatie bij te werken.

Artikel 22 – Intellectuele eigendomsrechten

1. De ondernemer bezit of heeft licenties voor alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website en de daarop gepubliceerde informatie. Deze werken zijn beschermd door auteursrecht en andere toepasselijke wetten en verdragen wereldwijd. Alle rechten voorbehouden.

2. Het is toegestaan om kopieën af te drukken of delen van de webpagina’s van de website te downloaden voor persoonlijk gebruik. Tevens mag de informatie op de website onder de aandacht worden gebracht van anderen binnen de organisatie van de ondernemer.

3. Gedrukte of digitale kopieën van het materiaal mogen niet worden gewijzigd. Afbeeldingen, foto’s, video’s, audiobestanden, grafieken en bijbehorende teksten mogen niet worden gebruikt of gewijzigd.

4. De status van de ondernemer, onder de naam Exclusivia, en die van geïdentificeerde medewerkers als auteurs van de informatie op de website, dient altijd te worden vermeld.

5. Het is niet toegestaan om de verstrekte informatie van de website voor commerciële doeleinden te gebruiken zonder voorafgaande vergunning van de ondernemer.

6. Het recht om de website te gebruiken vervalt onmiddellijk als gedrukte delen van de website, kopieën of downloads worden gebruikt op een manier die in strijd is met de gebruiksvoorwaarden, en alle gekopieerde informatie moet onmiddellijk worden vernietigd of teruggegeven.

Artikel 23 – Koppelingen naar en van de website

1. Het is toegestaan om een koppeling te maken naar de homepage van de website van de ondernemer op een eerlijke en wettige manier, zonder de reputatie van de ondernemer te schaden en zonder enig voordeel hieruit te halen.

2. Het is niet toegestaan om een koppeling te maken op een manier die suggereert dat er sprake is van een associatie met of goedkeuring door de ondernemer, wanneer dit niet het geval is.

3. Het is niet toegestaan om een koppeling te maken naar een website die niet van jou is, en de website van de ondernemer mag niet worden opgenomen op andere websites of worden gekoppeld aan enig ander deel van een website, behalve de homepage.

4. De ondernemer behoudt zich het recht voor om de toestemming voor een koppeling zonder kennisgeving in te trekken als deze op een andere manier wordt gebruikt dan hierboven vermeld.

5. Koppelingen naar andere websites en bronnen die worden verstrekt door derden op de website, worden uitsluitend ter informatie verstrekt. De ondernemer heeft geen controle over de inhoud van deze websites of bronnen en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of schade als gevolg van het gebruik ervan.